هجده مهارت نینجا
(وب سایت رسمی سنسی پوریا عباسپور )
...به وب سایت ما خوش آمدید...
www.Mirass.ir www.Mirass.ir www.Mirass.ir www.Mirass.ir www.Mirass.ir
انتخاب زبان
العربیة  |   English  |   French
درباره وبلاگ


باسلام خدمت شما بازدیدکنندگان محترم باعضویت در وب سایت ما از مطالب خیلی جالبی بهره مند شوید.



پروفايل مدير ويلاگ

امـكـانــات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 49
بازدید کل : 9467
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

facebook twitter RSS in G+ تماس با ما

نويسندگان

 

هجده هنر و اصل در نینجا

سئی شین تکی کیویو (پالایش روحی) 

 

   هدف توگاکیور نینجا توسعه شناخت عمیق و دقیق فرد از موجودیت خود و شناخت توا نایی ها و نقاط ضعف خویش و تاثیری که فرد می تواند در مسیر سرنوشت خود بگذارد-می باشد.

یک نینجا می بایست تفکری و تصویری واضح و شفاف درباره اهداف - تعهدات و انگیزه های خود در زندگی داشته باشد.

 

ویژگی های شخصیتی فرد غالبا می تواند تاثیری در حد تفاوت مرگ و زندگی شخص داشته باشد.

تمرین هایی در ارتباط با تحمل فکری و ذهنی - شیوه ها و راه های تفکر و بررسی مسائل و وقایع و داشتن دیدگاهی وسیع به هنگام ارزیابی مسائل و چیزهایی  مختلف در کنار تمرینات فیزیکی به نینجا داده می شود.

با تکامل ذهن و فکر  نینجا و بدست آوردن درک عمیق و صحیح از جهان اطراف خود و مجموعه حیات - توگاکورریو نینجا به یک فیلسوف بزرگ تبدیل گردید.

دین صورت انگیزه درگیر شدن او در مبارزه عشق و احترام و نه صرفا اعمال خشونت - خطر کردن بیهوده و نیاز به دشمنی برای مبارزه کردن بوده است.

 

  ۲- تای جوتسوTAI JUTSU(مبارزه بدون سلاح)

روش هاي داكن تاي جوتسو يا ضربه زدن به با پا و مسدود نمودن ضربه و جوتاي جوتسو درگير شدن يا گلاويز شدن - خفه كردن و گريز از چنگ حريف و يا رها نمودن خويش از چنگ حريف و تاي هن جوتسو يا حركت بدون ايجاد صدا,غلطيدن, خيز برداستن و پريدن و معلق زدن - روش هايي بودند كه نينجا در در شرايط و وضعيت خطر مورد تهديد قرار گرفتن و دفاع از خود ياري مي نمودند.

 ۳-نينجا كنNINJA KEN(شمشيرنينجا)                                  

شمشیر نینجاها دارای تیغه ای کوتاه و - یک طرفه و صاف است و در واقع ابزار اصلی او برای مبارزه به شمار می آید.

نینجا ها دو روش استفاده بخصوص از شمشیر را لازم بود فرا بگیرند.

کشیدن سریع شامل تکنیکهای و شیوه هایی از آن در عملیات بیرون دفاعی و هجومی میگردید. تکنیکهای شمشیر بازی از دیگر آموزشهایی بود که مربوط به استفاده از شمشیر در درگیری با مهاجمین مسلح میگردید.

شمشیر نینجوتسو کاران چند منظوره ساخته شده است ابزاری برای بالا رفتن از دیوارها - حمل مواد غذایی یا سمی و همچنین چندین منظور دیگر که یک نینجا نسبت به شرایط از آن استفاده میکند.

 

۴-بوجوتسوBO JUTSU (مبارزه با چوبدستی و چوب بلند و کوتاه)

 

 

هنر رزمی مبارزه با چوبدستی که وسط سامورائی ها و دهقانان ژاپنی و او کیاناوا مورد استفاده قرار می گرفت یکی از روشهای رزمی مهم نینجا نیز محسوب می گردد.توگاکیور نینجا(محل مرگزی نینجاهادر ژاپن) آموزشهای لازم را در ارتباط با استفاده از چوب بلند (حدود ۸۰/۱)که بوBo نامیده میشود و تیر چوب کوتاه که نوعی نی بوده (حدود ۹۰ سانتی متر) و هن بو Hen bo یا چوبدستی و چماق با اندازه های مختلف را فرا می گرفتند همچنین چوبدستی های خاصی بنام شینوبی - زو Shinobi-zo یا چوبدستی نینجا طراحی گردیده بود که در ظاهر مانند یک چوبدستی یا عصای ساده بود اما انواع اشیاء برنده زنجیرها و چیزهای نوک تیزآنها به شکل مخفی بکار گرفته میشد که در برابر دشمن از آنها استفاده می گردید.

 

۵- شورایکن جوتسو SHORIKEN JUTSU (ستاره مرگ نینجا)          

 

اشیاء تیز یا برنده پرتاب شونده (تیغه پرتاب شونده) شاکن و بو شورایکن این اشیاءتیز و برنده معمولا در داخل پوشش یا جیب های مخفی نگهداری میشود  و ازآنها برای ترساندن و مرگ دشمن استفاده می شود. افراد(توگاکورریو)از نوعی ستاره چهار پر استفاده می کردند.نوک پره های این جسم بسیار تیز بود واز صفحات فولادی استفاده میشود سن بان شورایکن sen ban shuriken نام داشت.

 

این جسم تیز و برنده با حرکتی چرخشی و مستقیم بسوی هدف پرتاب میشود و هدف را می شکافد و در آن فرو می رود.

قدرت پرتاب باعث شکسته شدن استخوانها نیز می شود .

 

بو شوریکن نوع دیگری از این اجسام می باشد که بصورت چوب یا میله کوتاه نوک تیز برای پرتاب بسوی هدف طراحی شده است.

 

۶- یاری جوتسو YARI JUTSUمبارزه با نیزه

عوامل توگاکیورریو آموزشهای لازم را بمنظور استفاده از نیزه استاندارد ژاپنی و دیگر وسایل دارای سرنیزه بعنوان یک سلاح میانبر فرا می گرفتند. حریف را از دورتر می توان شکست داد.

این نیزه ها و سرنیزه ها بیشتر بمنظور فرو بردن در بدن مهاجمان مورد استفاده قرار می گرفتند و در مبارزه های معمولی کمتر آنها را پرتاب می کردند.

نینجاهای توگاکیورریو همچنین از نوعی نیزه استفاده می کردند که کاما-یاری یا نیزه داسی شکل نامیده می شد. و شامل نیزه ای بود که درانتهای آن جسمی برنده به شکل داس تعبیه شده بود. از یکطرف این سلاح که دارای سرنیزه بود برای فرو بردن و پرتاب بسوی دشمن از طرف داس شکل نیز برای گرفتن و کشیدن دشمن یا اسلحه او مورد استفاده قرار می گرفت.

۷-ناگی ناتاجوتسو NAGI NATA JUTSU مبارزه با تبرزین

 

این اسلحه شمشیر کوتاهی بود که در انتهای یک دسته بلند نصب شده بود . ژاپنی ها از این وسیله بعنوان یک سلاح میان برد برای حمله به مهاجمین استفاده می کردند.

این اسلحه که از یک سلاح چینی اقتباس شده بود اسلحه ای دارای تیغه ای پهن بوده و به اندازه برنده و سنگین بود که براحتی در زره و جوشن نفوذ میکرد و اسبها و سواران سامورایی را به زیر میکشید.

 

۸- کوساری کاما KOSARI KAMA  داس و زنجیر

 

سلاح داس و زنجیر که در اصل یک سلاح اصیل ژاپنی میباشد که  به عنوان اسلحه نینجا مورد استفاده قرار می گرفت. 

در این سلاح زنجیری به طول ۶ تا ۹ فوت معادل ۸۰/۱ تا ۷۰/۲ متر - که در انتهای  آن جسم وزینی تعبیه شده بود. در این انتهای دیگر به جسم دیگر شبیه  داس متصل بود .

از زنجیر و جسم سنگین انتهای آن برای مسدود کردن مسیر اسلحه دشمن و از داس تیز برای ضربه زدن به مهاجم استفاده می شد.

 

۹- کایو کو جوتسو KAYA KO JUTSU هنر استفاده از آتش و انفجار

 

بدر سالهای بعد  استفاده از پودر سیاه و دیگر مواد منفجره همواره با دانش بکار گیری سلاحهای گرم و کاربردی استراتیژیک انها متداول گردید.

نامهای دیگر این نوع سلاح  ناگه تابو - مئسویی ناگه - میسئویی بیشی - و نسبت به نوع انفجار و صدای حاصله از آن و رنگهای متفاوت نامهای گوناگون دارد.

 

۱۰- رهن سو جوتسو  REHN SU JUTSU استتار و تغییر چهره

يكي از زيبا ترين هنرهاي رزمي نينجوتسو يكي از اصول اساسي در فعاليت ها عمليات جاسوسي داشتن اين توانايي بود كه فرد بتواند با تغيير قيافه و چهره مبدل بدون اينكه شناخته شود در منطقه مورد نظر تردد نمايد صرف از لباس مبدل سيستم استتار نينجا داراي روشهايي بود كه فرد را قادر ميساخت ويژگي هاي شخصيتي را كه بدان ملبس گرديده بود از خود بروز دهد.

تقليد دقيق خصوصيات و ويژگي هاي رفتاري  آشنايي با ميزان و حوزه آگاهي ها و ويژگيهاي فيزيكي شخصيتي كه فرد به آن لباس در امده بود از جمله موارد بود. نينجا ميبايست در طرز تفكر و رفتار به انها توجه نمايد و در واقع دقيقاً شخصيت فردي را كه خود را بدان مبدل نموده خواه يك صنعت كار ماهر يا يك روحاني و يا يك بازيگر دوره گرد باشد اتخاذ نمايد  .

11- شينوبي ايري SHINOBI IRI   روشهاي مخفي كاري و ورود به مكانها بدون ايجاد سروصدا.

در مورد شيوه ها  و تكنيك های حركت بدون سروصدا و شكستن درب هاي ورودي و  ...  وارد شدن به مكانهايي كه ورود به آنها بسيار مشكل و گاهي غير ممكن بود و نينجا ها آنها را به كار ميگرفتند.

 در ژاپن دوران فئودالي افسانه ها و داستانهاي شگفت انگيزي وجود داشته است انها تكنيك های ويژه راه رفتن و دويدن براي  طي  كردن مسير هاي طولاني راه رفتن در سطوح مختلف بدون ايجاد صدا و پنهان شدن در سايه در حال حركت بمنظور تسهيل در ورود به مكانهای مختلف و فرار را مي اموختن.

 ۱۲- با جوتسو BA JUTSU هنر سوار کاری

 به نينجا ها آموزشهايي در مورد مهارت يافتن در سوار كاري و نيز تسلط به آن بمنظور جنگيدن در حال سواري داده ميشد از كودكي آموزشهای پايه داده ميشود تا نينجا بتواند در تمامي شرايط از اسب به نحوه عالي استفاده كند.

۱۳- سوئی رن جوتسو SUI REN JUTSUآموزشهای آبی و شنا

شنا كردن بدون ايجاد سر وصدا , حركت بي صدا در زير آب و شيوه هاي استفاده از قايقها و كلك هاي ساده براي عبور از آب و تكنيك هاي مبارزه زير آب از جمله مهارتهاي بودند كه به نينجا ها اموزش داده ميشد.

 14- بو ریاکو BO RYAKO استراتژی

تكنيك ها ,شيوه ها و روشهاي غير متداول و بديع  جنگ و فريب دشمن طراحي نقشه هاي سياسي زيركانه استفاده مناسب و بموقع از وقايع و جريانات وتوسط نينجا انجام ميگرفته است, با بكار گيری و تاثير گذاري بر نيروهاي به ظاهر بيروني و خارج از كنترل دشمن را بدون جلب توجه او به محلي كه مورد نظر نينجا بود هدايت ميكردند و بدين ترتيب بدون اينكه دشمن آگاه شود اراده خود را بر آنها تحميل ميكردند . استفاده از اين نوع شيوه ها در جنگ رواني بسيار مهم بود كه متاسفانه امروزه از اين نوع روشها براي عموم مردم متداول شده است .

۱۵- چوهو جوتسو CHO HO JUTSU پیگیری و جاسوسی

شيوه هاي موفق و كارآمد پيگيري و جاسوسي كه توسط نينجا ها بكار گرفته ميشد دقيق و عاري از نقص بوده است اين روشها كه شامل يافتن و بكار گيري جاسوسي ها و استفاده از اين عوامل به بهترين و موثرترين نحو ممكن بوده است.

جاسوسي در شرايط مختلف ميتوانست در جنگ ها موثر باشد شناخت وظعيت دشمن عمل بسيار مهمي براي نوع عملكرد مهم بود.

۱۶- این تون جوتسو IN TON JUTSU فرار و اختفاء

 نينجاها در بكار گيري از شيوه هايي براي اختفا و استتار در طبيعت استادان با تجربه اي بودند و قادر بودند هر موقع اراده نمايند با استفاده از عوامل طبيعي ناپديد گردند.

 در روش گات ان يو – از سري شيوه های  تكنيكي اين تون –جوتسو نينجاها براي استتار و مخفي شدن با استفاده از عوامل طبيعي به عنوان ابزار و معين در مواقع فرار و اختفا پوشش تاكيد فراوان شده است.

اساس پنج عامل اصلي فرار و اختفا گاتون پو بر آشنايي كامل و استفاده ابتكاري از زمين - آب - آتش - فلز و چوب قرار دارد كه در طبيعت و محيط موجود ميباشد. نينجاهاي امروزي در اردوهاي شين دوشيكاي توسط اساتيد با تجربه نينجوتسو آشنايي كاملي به نحوه استفاده از عوامل طبيعي و مصنوعي و ساير شيوه هاي سنتي و مدرن پيدا ميكنند.

۱۷- تن مون TEN MON  شناخت وضعیت آب و هوا

 پيش بيني و بهره برداري از شرايط گوناگون آب و هوايي و پديد هاي مربوط به آن نقش مهمي در ملاحظات جنگي را ايفا مي نمود. نينجا ها آموزش ديده بودند تا از آثار و علائم محيطي براي پيش بيني وضعيت آب و هوا استفاده نمايند.

شرايط مختلف جوي و محيطي ميتوانند در سرنوشت يك نبرد بسيار موثر باشد.

۱۸- چی مون CHI MON جغرافی و جهت شناسی

در هنر  باستاني نينجوتسو استفاده بهينه از عوارض ارضي در زمره تخصص هاي بسيار مهم و حياطي محسوب ميگرديد

آموزشهايي كه در مورد كاربرد فلسفه كيو جيتسو تن كن هو به نينجاهاي توگاكيور ريو داده ميشد كه اگر چه در ليست 18 موردي تخصص هاي حرفه اي ذكري از آن به ميان نيامده است اما بخش مهمي از آموزش نينجاها را تشكيل مي داد .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوع مطلب : <-CategoryName-> | بازدید :
چهار شنبه 16 مرداد 1392
طراح قالب

    مـيــــــــراث

به سایت ما خوش آمدید                                Edit Weblog Theme By : sourena
نام و نام خانوادگی                         
آدرس ایمیل        
.:: طراحی قالب : مای تم _ ويرايش و ترجمه قالب : SOURENA - www.Mirass.ir::.                               کلیه حقوق این وبلاگ برای   نینجا   محفوظ است